صنعت نفت، گاز و پتروشیمی:

صنعت نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مزیت های صادراتی ایران محسوب می شود که هلدینگ آریان کالا به عنوان یکی از حوزه های تخصصی فعالیت خود در این حوزه ورود پیدا کرده است.
هلدینگ آریان کالا توس(AKT Holding) با برخورداری از 100 کپسول حمل گاز LPG زیرساخت های صادراتی خود را به خوبی فراهم کرده است تا بتواند در سریعترین زمان ممکن ارسال بار برای مشتریان خود انجام دهد.
این هلدینگ مواد اولیه خود را طبق نظر و هماهنگی با مشتریان خود، از شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه ایران و در صورت نیاز از تأمین کنندگان خارج از کشور تأمین می نماید.
مشتریان خارجی می توانند از طریق تماس یا ارسال پیام از فرم مربوطه(کلیک کنید) از استعلام قیمت ها و آنالیز فنی محصول مطلع گردند.

 

 



انواع مشتقات نفتی

  • بنزین
  • نفت گاز (گازوئیل)
  • قیر
  • گاز LPG
  • روان سازها
  • پارافین
  • کک نفتی
  • مازوت ها
  • نفت سفید

نفت گاز:

نفت  گاز  یا سوخت دیزل به فرانسوی: Diésel) بعنوان سوخت موتورهای دیزلی و تأسیسات حرارتی بکار می‌رود. محدوده هیدروکربن‌های آن بین C14-C20 و حتی C25 با دامنه نقطه جوش ۳۸۵-۲۵۰ درجه سانتیگراد است. نفت گاز عمدتاً از سه گروه پارافینیک ، نفتنیک و آروماتیک تشکیل شده، دارای حداقل نقطه اشتعال 54 °C و ماکزیمم نقطه ریزش 0 °C است.
دانسیته آن در دمای 15.6 °C برابر با 820-860kg/m3  است. مهمترین مشخصه آن عدد ستـان است که باید بیشـتر از ۵۰ باشد تا موتور نرم و بیصدا کار کند.[۱]
سوخت دیزل به هر گونه سوخت مایع گفته می‌شود که در موتورهای دیزلی بکار رود. این سوخت بیشتر از روش ویژه‌ای در تقطیر جز به جز نفت مازوت بدست می‌آید اما روش‌های دیگری نیز برای فراوری سوخت دیزل بدون بهره‌گیری نفت وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به زیست‌دیزل، زیست‌توده به مایع (BTL) و گاز به مایع (GTL) اشاره داشت که بهره‌گیری جهانی از آنها به سرعت در حال افزایش است.
نفت گاز یا همان سوخت دیزل جزء مزیت های صادراتی ایران به شمار می رود که توسط پالایشگاه های داخلی تولید و صادر می شود.

 

 

گاز LPG:

گاز LPG  یکی از خالص ترین سوخت ها است که کاملاسازگار با محیط زیست بوده و مقرون به صرفه تر از نفت و سایر سوخت ها به حساب می آید. ذخیره سازی این سوخت به شکل مایع در کانتینر های کوچک و متوسط و بزرگ به راحتی امکان پذیر است. LPG قابل حمل در کامیون و کشتی می باشد. هلدینگ آریان کالا توس گاز LPG مورد نیاز و درخواست مشتریان خود را از پالایشگاههای اصلی و مهم ایران و نیز کشور هایی مثل آذربایجان و ارمنستان تهیه و برای حمل جاده ای به افغانستان و پاکستان اراِئه می کند.
این شرکت به صورت ماهانه قادر به تامین 1000 تن گاز LPG  می باشد. عرضه گاز LPG   به شکل حمل و نقل دریایی توسط کشتی های حمل LPG از خلیج فارس به تمامی کشورها امکان پذیر است.

قیر

قیر ایران یکی از با کیفیت ترین محصولات در جهان می باشد و در حال حاضر ایران اولین صادر کننده قیر در منطقه و یکی از چهار کشور اول صادر کننده قیر می باشد. این محصول به خاورمیانه، جنوب و شرق آسیا، آفریقا و اروپا صادر می شود. قیر یک ماده هیدروکربنی با غلظت و چسبندگی بالا و ساختار کلوییدی و به رنگ سیاه و یا قهوه ای تیره است. این ماده در موادی مانند کربن دی سولفات و تتراکلرید کربن به طور کامل حل می شود. از خاصیت ها و ویژگی های قیر می توان به مقاومت در برابر رطوبت و آب- عایق جریان برق- قابلیت کشسانی و ارتجاع- مقاومت مناسب در برابر اسیدها، بازها و نمک ها- و چسبندگی آن به سایر مواد اشاره کرد.
قیر نفتی بیشترین نوع قیر تولید شده در جهان می باشد که از تقطیر نفت خام به دست می آید و مطابق با درجه نفوذ طبقه بندی می شود. (استاندارد ASTM-P5). این شرکت قادر به تهیه و عرضه انواع دیگر قیر با توجه به نیاز و درخواست مشتریان می باشد.

روغن

ایران چهارمین صادر کننده روغن و دومین کشور از نظر منابع گازی در جهان می باشد.
تبدیل نفت خام به سایر محصولات نفتی منجر به ارزش افزوده محصولات می شود. فرآورده های نفتی ایران بنا به دلایلی از جمله وجود منابع زیاد نفت و گاز- تنوع و کیفیت فرآورده های نفتی و موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد ایران از جایگاه ویژه ای در بازار جهانی برخوردار است و به بیش از 15 کشور در جهان صادر می شوند.
روغن خام در ستون های تقطیر به اجزای ارزشمندی تجزیه می شود. فرآورده های روغنی با درصدهای مختلف در روند تقطیر به دست می آیند و شامل انواع مختلف سوخت ها می شوند. هلدینگ آریان کالا توس با همکاری بزرگترین پالایشگاههای ایران و بنا به درخواست مشتریان خود قادر به تولید و صادرات محصولات روغنی می باشد
فرم

ثبت سفارش

جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات مدیریت صادرات و واردات شرکت فرم را تکمیل نمایید